Kilka ćwiczeń wzmacniających wzrok

W dzisiejszych czasach, znaczna ilość społeczeństwa boryka się z chronicznym zmęczeniem oczu. Jest to spowodowane przede wszystkim trybem pracy, różnicą temperatur, zanieczyszczeniem powietrza.

W aptekach dostępnych jest wiele preparatów, niwelujących zmęczenie, jednak niezwykle skuteczną, ale i nieinwazyjną metodą będą ćwiczenia. Co ciekawe, by zrealizować większość z nich nie trzeba dużych pokładów pieniędzy, czy też czasu. Oto kilka przykładów ćwiczeń, które poradzą sobie z przeciążeniem gałek ocznych.

Pierwsze ćwiczenie polega na przyłożeniu rozgrzanych dłoni, do otwartych oczu. Ważne by w tej metodzie, zwanej z angielskiego palm - palce dłoni zachodziły na siebie. Po tym, należy zamknąć oczy. Kluczową kwestią w tej metodzie, będzie relaks. Warto przypomnieć sobie kilka przyjemnych chwil z życia, w pewnym momencie pojawi się czerń. Im głębsza, tym lepszy efekt ćwiczenia. Po tym, otwórz oczy, mrugając nimi intensywnie, posiedź chwilę, patrząc przed siebie. Zanim wstaniesz, oddychaj głęboko i powoli.

Kolejną propozycją ćwiczeń oczu, będzie ich zamknięcie, rozluźnienie górnych partii twarzy. czoła. Powoli przesuwaj oczy w prawo do momentu, gdy poczujesz napięcie mięśni gałki ocznej. Przez chwilę utrzymuj to napięcie. Powtórz ćwiczenie, przesuwając teraz oczy w lewo. Cały cykl powtórz pięć razy. By to działanie, przyniosło oczekiwany rezultat, warto wykonywać je wolno oraz precyzyjnie.

Zaciskanie powiek, to również skuteczny sposób na zmęczenie narządu wzroku. istotne, by odpowiednio się do tego przygotować. Weź głęboki oddech i zamknij oczy. Napnij mięśnie twarzy i szyi. Zaciśnij mocno szczęki. Wstrzymaj oddech na kilka sekund, zaciskając mocno powieki. Zrób szybki wydech, jednocześnie otwierając oczy i wytrzeszczając je.

ćwiczenia dla oczu Kolejne ćwiczenie, będzie szczególnie pomocne dla tych osób, które dużo czasu spędzają przed komputerem. Jeśli należysz do tej grupy, zdecyduj się na tę gimnastykę. Ćwiczenie nosi miano daleko blisko, jak sama nazwa wskazuje, polega ono na wpatrywaniu się na zmianę w przedmioty znajdujące się w bliskiej, dalekiej odległości. 

Równie ciekawą propozycją, co wyżej wymienione ćwiczenia będzie jezioro. Ten sposób jednak wymaga małej inwencji twórczej. Przywołaj sobie obraz znanego Ci jeziora, narysuj na kartce jego brzeg. Im bardziej nierówny, tym lepiej. Taflę zbiornika, pomaluj na niebiesko. Zlokalizuj kartkę co najmniej metr od swoich oczu. Gdy poczujesz pieczenie oczu, spójrz na jezioro. Kilka razy objedź jego linię brzegową, nie poruszając głową. Powtarzaj ćwiczenie co godzinę, nawet jeśli nie odczuwasz zmęczenia.