Ćwiczenia, sposobem na zmęczone oczy

O tym, że twoje oczy podobnie jak każda inna część ciała potrzebuje odpoczynku. Instynktownie, chcąc zaspokoić tę potrzebę fundujesz swoim oczom kompresy i inne formy relaksu. Jednak czy wiesz, że narząd wzroku najbardziej efektownie odpoczywa będąc w ruchu?

Ta paradoksalna teza, nie jest mitem, można to śmiało udowodnić wystarczy przyjrzeć się temu jak funkcjonują oczy. Wszystkie procesy składające się na zdolność widzenia, nie miałyby racji bytu gdyby nie mięśnie. Podobnie jak każde inne, potrzebują do właściwego prosperowania - ruchu. Co ciekawe, w odróżnieniu do ćwiczeń gimnastycznych, siłowych, by odciążyć oczy wystarczy poświęcić im zaledwie pięć minut dziennie. Przy tym, nie jest to ogromny wysiłek, a jedynie proste ćwiczenia wzmacniające i odprężające, mające korzystny wpływ na narząd wzroku. W związku z tym, że współczesne społeczeństwo jeszcze nie kultywuje tradycji regularnej gimnastyki oczu, to i ćwiczenia nie są zbyt znane.

Do najbardziej znanych ćwiczeń w tym zakresie, zaliczyć trzeba leżącą ósemkę. Jak można się domyślić,czynność ta polega na kreśleniu wzrokiem ósemki. Dużym ułatwieniem, może być narysowana na kartce papieru i umieszczona na wysokości oczu. Zaczynamy od środka, po czym kierujemy wzrok na lewą górną część ósemki, a następnie wracamy dołem ku środkowi i prawej. Ćwiczenie powtarzamy, co pół minuty, całość powinna zaś składać się z od trzech do czterech serii. Ważne, by nie poruszać głową ani też nie usztywniać karku. To ćwiczenie nie jest zbyt absorbujące, a przynosi ogromne efekty, przede wszystkim usprawnia mięśnie proste i skośne. 

jak dbać o wzrok ćwicząc je? Kolejną, docenianą metodą jest ćwiczenie tzw. głęboka czerń. Wystarczy zamknąć oczy, "uszczelnić" je w taki sposób, by nie dochodziło do nich światło. Teraz, pozostaje zagłębianie się w otchłaniach ciemności. To wspaniałe ćwiczenie, ponieważ pozwala na zdiagnozowanie poziomu zmęczenie oczu. Bowiem,jeżeli pod powiekami nie ma czerni, a kolor to świadczy to o bardzo silnym przeciążeniu narządu wzroku. W tym ćwiczeniu, nie ma żadnych ograniczeń czasowych. Aczkolwiek diabeł tkwi w szczegółach, by metoda była skuteczna, podczas wykonywania ćwiczenia trzeba siedzieć prosto, a powieki zacisnąć lekko. Po tym, otwieramy oczy, mrugając.

Ruchomy palec, to metoda w której niezwykle przydatnym eksponatem będzie palec wskazujący. Wpatrując się w niego, powoli przybliżamy go do twarzy. Następnie, nie odrywając od niego wzroku, powoli go oddalamy. Mimo że nazwa wskazuje palec, eksponatem może być ołówek, długopis czy też inny przedmiot. Ważne, by ćwiczenie wykonywać w odpowiednim tempie. Rezultatem takich działań, będzie poprawa akomodacji, zminimalizowanie zmęczenia. Oczywiście, chcąc osiągnąć niepowtarzalny efekt warto wesprzeć "wysiłek" płukankami ze świetlika oraz kompresami z ziół. Będą one idealnym uzupełnienie, gdy oczy są bardzo przemęczone i podrażnione.